piątek, 28 marca 2014

Jedynka (2)

Na końcu dotarłem na początek. Bo przejechałem wielokrotnie całą trasę oprócz pierwszego odcinka Jedynki. I podczas ostatniego załamania pogody dotarłem do pierwszych kilometrów Jedynki. Przypominam niewtajemniczonym, że na odcinku Łódź - Gdańsk, za sprawą autostrady A1, droga krajowa nr 1 zmieniła oznaczenie na 91, ja jednak fotografuję pierwotny ślad drogi. Ten początkowy odcinek jest bardzo interesujący. Bo...


Jedynka zaczyna się w Porcie Gdańskim, przy przeprawie promowej

pierwsza tablica

za chwilę z wiaduktu widać EC Gdańsk

a po paru kilometrach Jedynka przebiega obok Stoczni

 a potem jeszcze kilka kilometrów przez Gdańsk

Dla mnie jednak najbardziej interesujące są obszary poza dużymi miastami. W miastach droga wtapia się, jest tylko elementem całości. W terenie podmiejskim czy wiejskim droga ma inną kategorię, jest kręgosłupem, osią świata. Wybór zdjęć z tej wyprawy, ale już spoza Gdańska wkrótce.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz